tiistai 19. helmikuuta 2013

Google Alerts



  

Google Alerts on mediaseurantatyökalu, jolla voin seurata yritykseni kiinnostavuutta sähköisen lukijakunnan ja yleisön keskuudessa. Valitsin harjoitukseksi nykyisen työni eli suomalaisten matkailun edistämisen Kyprokselle Kyproksen matkailutoimiston Helsingin toimistossa.
Viime vuonna 29 000 suomalaista vietti lomaansa Kyproksella. Vuonna 2010 suomalaisten matkaililjaluku ylsi 32 000:een. Pudotusta on tapahtunut mm. matkatoimistojen konkurssien  (Alma ja Hispania) sekä matkanjärjestäjien hintakilpailun vuoksi. Kypros on kuitenkin pysynyt viime vuodet suomalaisten kesälomakohteiden TOP 10:n joukossa. Mielenkiintoista on, että Alanya nousi ykköseksi Kreikan kohteiden ohi ensimmäistä kertaa (2012).

Avainsanat

Avainsanoiksi olen ottanut Kyproksen matka* ja Kypros.                                                                      Kyproksen matka* -hälytyksellä toivon saavani tietoa kotisivuilta, sanomalehtiartikkeleista ja blogeista mitä Kyproksen matkoista  kirjoitetaan, minkälaisen lomakohteena Kyprosta pidetään, mahdollisesti kilpailjoista sekä mitä asiakkaat toivovat Kyproksen lomaltaan.                                                                          
Toiseksi avainsanaksi olen valinnut Kypros. Arvioin, että tämä sana ei vastaa kysymyksiini vaan on liian laaja. Varsinkin kun Kypros on EU:n talousuutisten myötä ajankohtainen. Avainsanoja täytyy arvioida uudestaan viimeistään muutaman päivän kuluttua julkaisusta riippuen tuloksista.
Kyproksen matkailutoimiston avainsanat  
   

2 kommenttia:

  1. Näin ensikertalaisen on varmaan tosiaan vaikea heti löytää sopivat hakusanat, joita seurata. Kokemuksen myötä löytänee hakusanoja, joilla pystyy tarkentamaan hakua riittävästi.

    VastaaPoista
  2. Minkälaisia tuloksia sait?

    Ps. onhan sulla julkaisemisiisi kuviin oikeudet?

    VastaaPoista