Google Alerts on
mediaseurantatyökalu, jolla voin seurata yritykseni kiinnostavuutta sähköisen
lukijakunnan ja yleisön keskuudessa. Valitsin harjoitukseksi nykyisen työni eli
suomalaisten matkailun edistämisen Kyprokselle Kyproksen matkailutoimiston
Helsingin toimistossa.
Viime vuonna 29 000
suomalaista vietti lomaansa Kyproksella. Vuonna 2010 suomalaisten matkaililjaluku ylsi 32 000:een. Pudotusta on tapahtunut mm. matkatoimistojen konkurssien (Alma ja Hispania) sekä matkanjärjestäjien
hintakilpailun vuoksi. Kypros on kuitenkin pysynyt viime vuodet suomalaisten
kesälomakohteiden TOP 10:n joukossa. Mielenkiintoista on, että Alanya nousi
ykköseksi Kreikan kohteiden ohi ensimmäistä kertaa (2012).
Avainsanat
Avainsanoiksi olen
ottanut Kyproksen matka* ja Kypros.
Kyproksen matka* -hälytyksellä toivon
saavani tietoa kotisivuilta, sanomalehtiartikkeleista ja blogeista mitä
Kyproksen matkoista kirjoitetaan,
minkälaisen lomakohteena Kyprosta pidetään, mahdollisesti kilpailjoista sekä mitä
asiakkaat toivovat Kyproksen lomaltaan.
Toiseksi avainsanaksi olen valinnut Kypros. Arvioin, että tämä sana ei vastaa kysymyksiini vaan on liian laaja. Varsinkin kun Kypros on EU:n talousuutisten myötä ajankohtainen. Avainsanoja täytyy arvioida uudestaan viimeistään muutaman päivän kuluttua julkaisusta riippuen tuloksista.
Kyproksen matkailutoimiston avainsanat
Toiseksi avainsanaksi olen valinnut Kypros. Arvioin, että tämä sana ei vastaa kysymyksiini vaan on liian laaja. Varsinkin kun Kypros on EU:n talousuutisten myötä ajankohtainen. Avainsanoja täytyy arvioida uudestaan viimeistään muutaman päivän kuluttua julkaisusta riippuen tuloksista.
Kyproksen matkailutoimiston avainsanat
Näin ensikertalaisen on varmaan tosiaan vaikea heti löytää sopivat hakusanat, joita seurata. Kokemuksen myötä löytänee hakusanoja, joilla pystyy tarkentamaan hakua riittävästi.
VastaaPoistaMinkälaisia tuloksia sait?
VastaaPoistaPs. onhan sulla julkaisemisiisi kuviin oikeudet?